Jump to content

Brussels, Belgium


Roue Libre

Recommended Posts

Oeps, fotootje terug gewijzigd Steven, jammer ... 'k vond het nochtans  origineel en toepasselijk (zowel beroepsmatig als actualiteitsgebonden) , en m'n reactie was enkel om te grappen (in deze donkere tijden en tijdens deze kalme periode op het forum). Deze newbie zal zijn enthousiasme wat moeten temperen zekers ? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hi all,

Just started learning on a GW Tesla in Antwerp. During these corona times, started in the underground parkinglot, and only took it to the street once....

I now manage to "ride" at least, but stepping up on one foot, riding backwards, and making really sharp turns is still a bit awkward. 

I haven't seen any EUC's in Antwerp yet. How is the community represented here? Any group incentives?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

i've riden a few times in antwerp , but didn't came across people, I know there is a bigger community in Brussels, see on facebook belgium wheelers, there you will get more response in regards to your question about Antwerp.. 

happy to see that your making progress keep practising and slowly increase your speed (alarms) if you feel confortable enough, but don't push it, learn to ride , anticipate, whobbles etc..

:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Op https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/#002 vind ik " Voor de activiteiten mogen enkel rijwielen (met inbegrip van elektrische fiets) en niet gemotoriseerde voortbewegingstoestellen worden gebruikt. Deze beperking is niet van toepassing voor personen met een beperkte mobiliteit."

Omdat onze monowielen onder de gemotoriseerde voortbewegingstoestellen vallen, zijn plezierritjes door de maatregelen dus verboden. Tot vandaag was ik hiervan niet op de hoogte en ben dus iedere dag een ritje gaan doen. Ik ben regelmatig politie tegen gekomen, maar geen problemen gehad.

Heeft iemand andere ervaringen ?

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik mijn EUC voornamelijk om te pendelen, dus ik rij een pak minder sinds de lockdown, maar geen problemen gehad tijdens de recente ritjes in regio Aarschot & in het Leuvense. 

Ik lig er eerlijk gezegd ook niet echt wakker van : al een paar keer politie tegengekomen, geen problemen ondervonden...

Link to comment
Share on other sites

Voor mij is het ook voornamelijk om redelijk te zijn en het goede voorbeeld te geven dat ik niet rijd of anders buitenkom dan om boodschappen te doen.

De paar controles die ik rond Leuven gezien heb waren vooral gericht op mensen die de bebouwde kom verlaten en met meerdere personen in een auto zaten. Het voordeel van een wiel is dat je er altijd alleen op rijdt en dus social distancing respecteert. De politie heeft volgens mij andere dingen aan hun hoofd dan checken of je gewoon voor je plezier rijdt of ergens naartoe moet.

Edited by Tazarinho
Link to comment
Share on other sites

Je mag je nog altijd naar het werk verplaatsen. Ik moet daar nog regelmatig zijn. Aangezien ik nu (itt normaal) geen kinderen heb af te zetten en op te halen, gebruik ik mijn euc net vaker dan anders. Heerlijk! (Omgeving Leuven)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
On 6/8/2020 at 4:18 PM, Maartenv said:

Zaterdag aan de vaart in Leuven iemand met een GW monster (denk ik) gezien die een fietskar aan het duwen was. Creatief!

Lijkt erop dat er alsmaar meer wielen zijn in Leuven! Een monster heb ik hier nog niet gezien. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sinds de corona crisis neem ik nog zeer zelden de trein. Sindsdien dus al regelmatig van Waregem naar Gent (en terug) gereden op mijn Gotway Nikola 100v
Het lukt met 1 keer laden, maar dan mag ik niet snel rijden en mag er niet te veel tegenwind zijn. Aangezien ik toch liever wat sneller rij neem ik dus telkens de lader mee.
De fietssnelwegen vallen me wat tegen. Al 2 keer via de F7 gereden, maar er zijn veel te veel kruisingen zonder voorrang, smalle stroken, putten, en stukken die niet afgewerkt zijn, met zelfs totaal geen bewegwijzering.
Routeyou heeft de optie om te kiezen voor racefietsroutes. Daar heb ik al handig veel gebruik van gemaakt (doorgaans kies ik de mooiste) https://www.routeyou.com/nl-be/route/planner/6/fietsrouteplanner/racefietsroute

De afstand is dan wel wat groter, het is zo veel aangenamer rijden! Vooral op jaagpaden naast het water kan je zorgeloos snel rijden! 
voor tracking en beheer van mijn EUC gebruik ik deze app met plezier: https://euc.world/

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Steven Algoet said:

Sinds de corona crisis neem ik nog zeer zelden de trein. Sindsdien dus al regelmatig van Waregem naar Gent (en terug) gereden op mijn Gotway Nikola 100v
Het lukt met 1 keer laden, maar dan mag ik niet snel rijden en mag er niet te veel tegenwind zijn. Aangezien ik toch liever wat sneller rij neem ik dus telkens de lader mee.
De fietssnelwegen vallen me wat tegen. Al 2 keer via de F7 gereden, maar er zijn veel te veel kruisingen zonder voorrang, smalle stroken, putten, en stukken die niet afgewerkt zijn, met zelfs totaal geen bewegwijzering.
Routeyou heeft de optie om te kiezen voor racefietsroutes. Daar heb ik al handig veel gebruik van gemaakt (doorgaans kies ik de mooiste) https://www.routeyou.com/nl-be/route/planner/6/fietsrouteplanner/racefietsroute

De afstand is dan wel wat groter, het is zo veel aangenamer rijden! Vooral op jaagpaden naast het water kan je zorgeloos snel rijden! 
voor tracking en beheer van mijn EUC gebruik ik deze app met plezier: https://euc.world/

Top! Ik ben zelf 1 keer van Leuven naar Gent gereden, via Willebroek en met een laadbeurt in Bornem. 

Hoewel de fietssnelwegen leuk kunnen zijn, en bij uitbreiding de RaVel's in Wallonië (Namen - Hoegaarden of Namen-Landen is een aanrader), vind ik het soms te saai. De laatste tijd doe ik voor de fun vaak mountainbike-routes die ik opzoek op https://mtbroutedatabase.be/.

En natuurlijk EUC World! Mijn persoonlijke heatmap begint al vorm te krijgen. :) 

Heat

 

Detail

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Tazarinho said:

Top! Ik ben zelf 1 keer van Leuven naar Gent gereden, via Willebroek en met een laadbeurt in Bornem. 

Hoewel de fietssnelwegen leuk kunnen zijn, en bij uitbreiding de RaVel's in Wallonië (Namen - Hoegaarden of Namen-Landen is een aanrader), vind ik het soms te saai. De laatste tijd doe ik voor de fun vaak mountainbike-routes die ik opzoek op https://mtbroutedatabase.be/.

En natuurlijk EUC World! Mijn persoonlijke heatmap begint al vorm te krijgen. :) 

Heat

 

Detail

 

 

Die heatmap is idd al de moeite! 
Met mijn Kingsong 16S deed ik wel af en toe off road routes, maar ik merk dat dit met de Nikola toch wat minder evident is. (nog maar 1 keer gedaan, en denk dat bandendruk toen veel te hoog was eigenlijk)
Heb nog niet voldoende bescherming om daarmee te experimenteren ook eigenlijk. (om snel te rijden ook niet... maar bon, ik rij defensief en hoop vooral dat er geen plotse cut out is)
Heb hem nog maar enkele maanden maar denk al weer aan een nieuwe... Nog zwaarder model dan. Zodat ik grotere afstanden kan doen. Nu heb ik me beperkt om het wiel draagbaar te houden, maar achteraf gezien is die Nikola echt wel niet meer draagbaar. Dus kan ik even goed voor een nog zwaarder model gaan. Wie weet volgend jaar een Veteran Sherman zeker :p

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Steven Algoet said:

Heb hem nog maar enkele maanden maar denk al weer aan een nieuwe... Nog zwaarder model dan. Zodat ik grotere afstanden kan doen. Nu heb ik me beperkt om het wiel draagbaar te houden, maar achteraf gezien is die Nikola echt wel niet meer draagbaar. Dus kan ik even goed voor een nog zwaarder model gaan. Wie weet volgend jaar een Veteran Sherman zeker :p

Same here, de Sherman steekt me de ogen uit, vooral voor de range dan!

Link to comment
Share on other sites

Ik probeer toch ook de mooie dagen met mijn euc naar het werk te gaan, +-34km enkel, mijn stock lader ligt altijd op het werk.

Ik doe er ongeveer 1h over, als ik met de auto of trein ga, zit ik daar al over de meeste dagen, dus het is sneller en vooral veel plezieriger.

 

En de sherman steekt toch ook fameus mijn ogen uit, mijn 16x is op zich wel snel genoeg, maar ik zit bijna continue tegen de limiet aan te rijden en voor een beetje peace of mind lijkt wat meer marge wel aangenaam + de extra range uiteraard.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Slashebeest said:

En de sherman steekt toch ook fameus mijn ogen uit, mijn 16x is op zich wel snel genoeg, maar ik zit bijna continue tegen de limiet aan te rijden en voor een beetje peace of mind lijkt wat meer marge wel aangenaam + de extra range uiteraard.

Niemand interesse in die Suspension EUC (Inmotion V11,  KingSong S18) ?

De range is inderdaad niet mega, maar dan vind ik persoonlijk staat van onze fietspaden ook niet mega (behalve dan de reeds afgewerkte stukken van de fietssnelweg :-))

 

Edited by Meulebeest
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, Meulebeest said:

Niemand interesse in die Suspension EUC (Inmotion V11,  KingSong S18) ?

Niet ten koste van de range. Als het in álle opzichten een verbetering was, waarom niet? Maar wielen zijn een beetje duur om er gewoon eentje bij te kopen enkel voor de schokdempers.
Ik kan niet zeggen dat ik bij het off-roaden nooit denk dat het niet handig zou zijn, maar ik denk veel vaker dat ik wel nog ff zou willen doorgaan zonder te laden. :D

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 7/13/2020 at 12:49 PM, Slashebeest said:

Ik probeer toch ook de mooie dagen met mijn euc naar het werk te gaan, +-34km enkel, mijn stock lader ligt altijd op het werk.

Ik doe er ongeveer 1h over, als ik met de auto of trein ga, zit ik daar al over de meeste dagen, dus het is sneller en vooral veel plezieriger.

 

En de sherman steekt toch ook fameus mijn ogen uit, mijn 16x is op zich wel snel genoeg, maar ik zit bijna continue tegen de limiet aan te rijden en voor een beetje peace of mind lijkt wat meer marge wel aangenaam + de extra range uiteraard.

Ik doe er in het doorgaan (korte route, fietssnelweg langs spoor) ook ongeveer 55 minuten over. Wat wel langer is dan met de trein :-) (die doet grotendeels hetzelfde traject duidelijk aan hogere snelheid :p ) 

Echt gezellig rijden naast het spoor is het ook niet... maar ik doe het omdat ik 's avonds dan de 'scenic' route neem langs de Schelde en over een deel van de Vlaamse Ardennen. Puur genieten. Helaas kan ik het niet laten om langs de Schelde op het jaagpad de wielrenners als fluitend voorbij te zoeven waardoor mijn batterij ook wel wat sneller leeg gaat. Na 45 km zit ik al goed in het rood dus.

Verkopen ze die Sherman hier ergens? En tegen welke prijs? 

Suspension spreekt me minder aan. Ik verkies toch de routes die vrij vlak liggen en mijn benen kunnen wel nog wat verdragen. Het lijkt me ook gewoon enorm gevaarlijk om met uw enkel ergens tussen te raken. (of om één of andere idiote reden ergens uw vinger er tussen te krijgen)

Edited by Steven Algoet
suspension edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dag allemaal, 

Ik kom hier even schaamteloos reclame maken voor mijn zoekertje in de tweedehandssectie van dit forum.

Ik wil graag upgraden vanaf een inmotion V8 naar iets met een grotere range.

https://forum.electricunicycle.org/topic/19198-looking-to-upgrade-from-an-inmotion-v8belgium-netherlands/

alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Jens Muysoms said:

Ik wil graag upgraden vanaf een inmotion V8 naar iets met een grotere range.

https://forum.electricunicycle.org/topic/19198-looking-to-upgrade-from-an-inmotion-v8belgium-netherlands/

 

Hallo,

Naast je post op dit forum (in 2dehands sectie - correct), kan je ook even posten in een paar facebook groepen zoals bv "Belgium Wheelers".

Succes

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...