Jump to content

Finnish riders - Suomalaiset ajajat


dside

Recommended Posts

Nyt vasta löysin tän ketjun! Ja juuri missasin eilisen Kaivarin...

39-vuotias Espoosta esittäytyy. Työkyvytön, joten on aikaa harrastella, nykyään KingSong KS-16S:n kanssa. Maaliskuusta lähtien yhteensä 7500km ykspyöräsillä, joista 4500 parissa kuukaudessa tällä 16S:llä.

Pikkuveljen sain tartutettua myös, ajelee harvakseen IPS Zerolla Kalliosta käsin.

Seuraavaa miittiä odotellessa!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, MarkoMarjamaa said:

Eikös se ollut jo sunnuntaina se Kaivari, jos oli?

Itse surffailin Hangossa auringossa :)

Moi

Joo, oli sunnuntaina.

Olin varmuuden vuoksi paikan päällä, muttei ketään yllättäjää ilmaantunut :ph34r:. Oli hieno ilma ja yksinkin oli mukava 30km ajella.

@mrelwood , miten noi pyörät saa tohon alaosastoon? (mun ATK on vähän heikkoa:crying:)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pasi said:

@mrelwood , miten noi pyörät saa tohon alaosastoon? (mun ATK on vähän heikkoa:crying:)

Sivun oikealta ylhäältä klikkaa sun nimeä, sitten Account Settings. Sitten vasemmasta palkista "Signature".

Eti Google.fi kuvahaulla haluamasi kuvat, ja tallenna ne omalle koneelle (klikkaa kuvaa hiiren oikealla). Sitten tuolta Signaturen editorista "Choose files" ja valkkaa haluamasi kuvat. Kun kuvat on ladannu, klikkaa niissä olevista plussista kuva itse tekstikenttään. Tuplaklikkaa tekstikenttään ilmaantuvaa kuvaa, ja muuta kuvan koko riittävän pieneksi, esim 60 (width).

Edited by mrelwood
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 9/26/2017 at 9:29 AM, mrelwood said:

Nyt vasta löysin tän ketjun! Ja juuri missasin eilisen Kaivarin...

39-vuotias Espoosta esittäytyy. Työkyvytön, joten on aikaa harrastella, nykyään KingSong KS-16S:n kanssa. Maaliskuusta lähtien yhteensä 7500km ykspyöräsillä, joista 4500 parissa kuukaudessa tällä 16S:llä.

Pikkuveljen sain tartutettua myös, ajelee harvakseen IPS Zerolla Kalliosta käsin.

Seuraavaa miittiä odotellessa!

Eiks noille kilometrille olisi joku isompi akkuinen kiva? 

Mua tympii jo kun oma alkaa 50-60km reippaasti ajetun matkan jälkeen rajoittaa nopeutta vaikka akkua on vielä melkein saman verran jäljellä :(

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, jesi said:

Eiks noille kilometrille olisi joku isompi akkuinen kiva?

Ihan ehdottomasti olis. Sain äsken valmiiksi modauksen, nyt on KS16S:ssä 1020Wh:n edestä akkuja. Eipä tolla vieläkään Turkuun ajele, mutta nyt on normireissun jälkeen akkua jäljellä yli 30% aiemman 0%:n sijaan.

Ens vuodelle hotsittais hankkia kaveriksi 18":nen. 1300Wh tai enemmän ois poikaa.

Quote

Mua tympii jo kun oma alkaa 50-60km reippaasti ajetun matkan jälkeen rajoittaa nopeutta vaikka akkua on vielä melkein saman verran jäljellä :(

Ihan fiksua. Levossa 45% kyykkää ajossa jopa alle 20%:een. Ei niillä tehoilla enää yhtä nopeasti nousta yllärikuopasta täysvauhdissa.

Edited by mrelwood
Link to comment
Share on other sites

Nojoo, toki turvallisuutta. 

Mullo toi ks18 1360wh tms, akuille ois tilaa sisällä vaikka kuinka. 

Ajelen kesät talvet. 

 

Pienemmällä tuikulla ajelen ns valoisiin vuodenaikoihin, isommalla tälläi pimeällä. 

Tuohon kuvaan nyt sattui molemmat, isommasta mitattu Suomessa reilu 3100lm niin sillä niupa naupa näkee ilman lisävaloja =) 

 

Lamppua ruokkii 16.8v 8800mah (148wh / 130wh nominal) lipopaketti, ei tarvi murehtia että kauanko lampussa riittää virta täydellä teholla. 

20171002_065434-picsay.jpg

Edited by jesi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/20/2017 at 3:29 PM, jesi said:

Tiedän kyllä sieltä yhden toisenkin :)


Mää en oo Suolessa nähny muita kingsongeja kuin omani (ks18), johon vieläkin tyytyväinen.
Nordkapin huipulle en viitsinyt keskustasta ajaa taannoin, kun niin kova sumu ettei tuntunut turvalliselta vaihtoehdolta, lähinnä että muut tienkäyttäjät näkee.

Kohtahan sitä saa taas laittaa piikkipyörän alle ja nauttia ajosta lisää :)

Ja tässäpä sitten se toinen lappeenrantalainen pulteri ilmoittautuu! Timon näinkin LPR:n sairaalan mäessä jokunen päivä sitten, tulit Kingsonilla vastaan. Tai ainakaan en usko että yksipyöräilijöitä kovinkaan montaa on täällä... ;-) Aloittelin itse pyöräilyn alkukeväällä kun Jesin vanha Neinbot One E+ päätyi minulle. Parin aika tömäkän asvaltti-ihottuman, n. 700 rullutetun kilometrin ja jo kertaalleen poltettujen mosfetien jälkeen pidän tuosta laitteesta yhä kuin hullu puurosta. ;-)

Jesihän se minutkin sai tähän innostumaan ja kaikessa hulluudessaan tuo laite kyllä vetää suupielet virneeseen joka kerta kun sillä ajelee ympäriinsä. Ja Jesin vanha piikkipyörä on menossa itselläkin talveksi alle! ;-)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Uusi harrastaja ilmoittautuu Helsingistä. 

Ostin heräteostoksena Verkkiksen palautusosastolta halvalla one S2:n, koska sähköpyöräni varastettiin. Vähän yli viikon harjoitellut ja 100km ajettuna. Nyt alkaa jo himottamaan vähän nopeampi laite. Hurahdin kyllä kerralla ykspyöräseen. Kaikkein kätevin peli kaupungilla liikkumiseen ja voi ottaa vaikka baariin mukaan pöydän alle. 

Ostin toki talutusvarren tuohon ninebottiin. Mutta silti katselen jo uutta ensi kaudelle. Mitä kautta olette hankkineet noita pelejä Suomeen? 

Voisin lähteä mukaan seuraavaan miittiin, jos on vielä tulossa. Olisi hyvä nähdä muita laitteita, ettei tarvitse sokkona tilata. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, UniVehje said:

Uusi harrastaja ilmoittautuu Helsingistä. 

Ostin heräteostoksena Verkkiksen palautusosastolta halvalla one S2:n, koska sähköpyöräni varastettiin. Vähän yli viikon harjoitellut ja 100km ajettuna. Nyt alkaa jo himottamaan vähän nopeampi laite. Hurahdin kyllä kerralla ykspyöräseen. Kaikkein kätevin peli kaupungilla liikkumiseen ja voi ottaa vaikka baariin mukaan pöydän alle. 

Ostin toki talutusvarren tuohon ninebottiin. Mutta silti katselen jo uutta ensi kaudelle. Mitä kautta olette hankkineet noita pelejä Suomeen? 

Voisin lähteä mukaan seuraavaan miittiin, jos on vielä tulossa. Olisi hyvä nähdä muita laitteita, ettei tarvitse sokkona tilata. 

Tervetuloa mukaan!

Ehkä ei enää tänä vuonna Helsingissä miittiä ole☺☺

Itse olen edelleen harvakseltaan idässä ajellu, muttei ole nastoja alla, joten liukkailla en ajele.

Jos itä-hki suunnalla liikut niin ilmoittele...

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, UniVehje said:

Mitä kautta olette hankkineet noita pelejä Suomeen? 

Pari pyörää käytettynä Suomesta ja yksi Briteistä, uutena KS16S Saksasta 1RadWerkstatt:lta. Halvempaa kuin Suomesta, mutta varmasti ei pärjää hinnoille joita voi saada suoraan Kiinasta tilaamalla, lähinnä halusin varmistaa että takuu pelaa jos tulee ongelmia, eikä hintakaan nyt niin paha ollut.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Uusi tulokas ilmoittautuu Valkeakoskelta!

Ostin tammikuun loppupuolella ensimmäiseksi peliksi Ninebot One S2:n Verkkokaupasta. Olen päässyt sillä jo hieman (reilu 50km) ajamaankin, vaikka kelit ovatkin pistäneet kovasti vastaan. Hiljalleen löytyy jo itseluottamusta liikkeellelähtöön ja epätasaisempaankin maastoon. :D Yhden työmatkan kerkesin tällä viikolla kokeilemaan, mutta metroasema - toimisto -väli oli Espoossa aika heikkokuntoinen ja sai parissa kohtaa kantaa. Kevättä odotellessa...

ninebot.jpg

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Kiitos!

3 minutes ago, Pasi said:

Joko se metro Valkeakoskelta Espooseen menee??

Minun harmikseni siinä täytyy käyttää myös Matkahuollon palveluita välissä. Mutta muille pätkille ykspyöränen oli ihan kätevä ja ennen kaikkea hauska! :D Tuppaa oleen muuten aika pitkästyttävä työmatka.

Eiköhän sitä täydy sitten kokoontumisajoille vääntäytyä, kun kausi alkaa.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Silmäileekö muutkin sääennusteita sillä silmällä, että milloinkahan pääsisi taas ajelemaan? Alkaa olla jo vieroitusoireita. Tulee nimittäin ajeltua autohallissa. ?

Olen päättänyt hankkia uuden pyörän tälle kaudelle. Mielessä on KS 16s. Onko kellään käytettyä myynnissä Suomessa? 

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noniin! Heti olin baanalla kun pyöräteiltä löytyi lumeton kaistale. Nythän on Espoossa jo pääosa kevyen liikenteen väylistä kuivia. Ja oi että kun alko elämä taas hymyilemään! Olin tarkoituksella yrittänyt unohtaa koko touhun enkä käynyt täällä foorumillakaan etten liikaa ikävöisi tätä ihanaa harrastusta. Jalat vaan kesäksi taas 40km kondikseen. :D

Veljen kanssa eilen pörrättiin Kauniaisissa yms, ja uutta pyörää Zeron tilalle kesäksi pohtivana otti puheeksi miitit. On taasen sunnuntai... Löytyiskö tänään pyörijöitä Kaivariin tai muualle?

Mulla on KS-16S modattuna 1020Wh:ksi. Etenkin nyt 2.5" rengas mahdutettuna aivan upea menopeli, suosittelen!

Edited by mrelwood
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Moi taas.

Eilen kävin Kaivarissa kävelemässä. Tänään en itse millään pääse, liikaa sovittuja juttuja.

Huomenna aamulla aikainen lähtö Tahkolle viikoksi hiihtää, sitten talvi on paketissa.

Pihalla olen vähän yxpyörällä ajellu, mutten ole uskaltanu pidemmälle. Ensi vkl voisi sunnuntai Kaivari onnistua...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pasi said:

Ensi vkl voisi sunnuntai Kaivari onnistua...

Sehän sopisi! Sovitaan lähempänä tarkemmin. Ja tietysti kaikki muutkin mukaan! Ykspyöriä näkee liikenteessä niin harvoin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

250 kilsaa oon ehtiny ajelella viimeisen kahden viikon aikana Ninebotilla. Alkaa olla jo kadutkin putsattu. Voisin lähteä viikon päästä mukaan. 

Varausmaksun V10:stä ehdin jo maksaa ja KS-16S on kateltuna valmiiks. Viikolla teen päätöksen näiden kahden välillä. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jos meinaa enemmän ajaa, niin tähtää sinne pitkälle yli 1000wh koneisiin.

Ei tarvi ostaa niin montaa laitetta, ku ostaa kerralla semmosen missä patterit riittää.

  • Like 1
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, jesi said:

Jos meinaa enemmän ajaa, niin tähtää sinne pitkälle yli 1000wh koneisiin.

Ei tarvi ostaa niin montaa laitetta, ku ostaa kerralla semmosen missä patterit riittää.

Tuskin jaksan ajella päivässä yli 70 kilsaa. Siinä on mulle riittävä raja. Itelle tärkeempää, että toimii keskustassakin, on ketterä, kompakti ja vähän pääsee maastoonkin. Jos menee yli 35 km/h, niin en varmaan kuitenkaan ajelis kovempaa. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Alkaa tosiaan tarjonta vähenemään aika rajusti jos 840Wh ei riitä. Etenkin 16-tuumaisissa.

Vaikka 35km/h on raju vauhti, kyllä mulla syksyllä oli olo että vähintään 40km/h kulkeva 18-tuumanen olis suorille baanoille pakoillaan. Ihminen on tästä outo, aina vois olla lisää! Nyt kauden alussa tosin 35 tuntuu vielä oikein passelilta maksimilta. Saas nähä miten on kuukauden päästä...

Mehän saadaan ehta miitti pystyyn sunnuntaille, hienoa!

Edited by mrelwood
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tilasin tuossa kiirastorstaina AliExpressistä Gotway Teslan, kun ei enää Ninebotti riittänyt. Pyörän pitäisi saapua ensi viikolla. Melkein 400 km tuli ajettua Ninebotilla ennen kuin ylitsepääsemätön upgrade-himo nousi. Onneksi kaveri ostaa tuon vanhan pois, saadaan yksi ajaja lisää :D

Ajokausi ilmeisesti joillakin teistä rajoittuu kevät-syksy välille, mutta itse ainakin koin että talvella sai ajettua ihan yhtä hyvin. Ninebotti pysyi pystyssä lumella ja jäällä - ainoa mikä aiheutti nyt ongelmaa oli tuo sohjo. Onneksi sekin on sulanut jo melkein kaikkialta.

Jos kukaan haluaa pitää miittiä myös Pirkanmaan alueella, niin tulen mielelläni paikalle.

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...